Home Country Features dalam Mendukung Internasionalisasi Perusahaan (Studi Kasus : Internasionalisasi Foxconn)

  • Arum Tri Utami

Abstract

Abstract
Developing a company from local level to multinational company generally is not a trait that could easily be achieved in a small developing state. Nevertheless, Foxconn as a company originate from Taiwan--a small developing state-- was able to grow into big multinational company supplying it’s product globally. This paper is written to see how Foxconn developed from being a local company to internationalization process in which allow it to be one of the biggest electronic manufacturing service (EMS) company in the world. The role of home country will be seen as a driving factor--how home country features influence state’s policies dan the character of a company--which have an important role in the proccess of Foxconn internationalization and its journey to become one of the biggest multinational company in it’s sector.
Keywords: home country, multinational company, Foxconn, internasionalization
Abstrak
Bagi perusahaan yang berasal dari negara kecil berkembang, mengembangkan perusahannya dari lokal menjadi suatu perusahaan multinasional merupakan hal yang umumnya sulit untuk dilakukan. Namun, Foxconn sebagai perusahaan yang berasal dari Taiwan, sebuah negara kecil berkembang, mampu tumbuh menjadi perusahaan multinasional besar yang memasok produknya secara global. Tulisan ini mencoba melihat bagaimana Foxconn berkembang dari perusahaan lokal hingga mengalami internasionalisasi dan berhasil menjadi salah satu perusahaan electronic manufacturing service terbesar di dunia dengan melihat peran home country atau negara asal perusahaan sebagai faktor pendorong. Akan dilihat bagaimana home country features berpengaruh terhadap kebijakan-kebijakan negara dan karakter sebuah perusahaan yang berperan penting dalam proses internasionalisasi Foxconn dan prosesnya menjadi salah satu perusahaan multinasional terbesar dalam sektornya.
Kata-kata Kunci: home country, multinational company, Foxconn, internasionalisasi

Published
2017-11-05
How to Cite
UTAMI, Arum Tri. Home Country Features dalam Mendukung Internasionalisasi Perusahaan (Studi Kasus : Internasionalisasi Foxconn). Insignia Journal of International Relations, [S.l.], v. 4, n. 02, p. 09-20, nov. 2017. ISSN 2597-9868. Available at: <http://jos.unsoed.ac.id/index.php/insignia/article/view/664>. Date accessed: 23 july 2018.

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.